Vectori de analiza in comunicarea online

Ce trebuie sa avem in vedere cand vrem sa comunicam imaginea noastra pe web

Scarlet Vacaru

Am ales ca prin acest articol, sa gasim mai degraba intrebari care sa ne ghideze in a afla un raspuns. Nu voi prezenta solutii la aceasta intrebare, desi toti cautam anume "cheia, solutia" la intrebarea asta. Orice alt raspuns as schita aici, nu ar face decat sa se potriveasca lui X si lui Y sa nu ii foloseasca. Asa ca, principiul pe care mergem este sa aflam raspunsurile noastre, aplicate pentru profilul fiecaruia, decat sa emitem variante care nu pot fi general valabile. Asadar cautati raspunsurile voastre la urmatoarele intrebari, noi doar am identificat vectorii de analiza:

  • Ce comunicam? Imaginea companiei, brandul, produsul, intrarea noastra pe web, promotii, oferte, etc?
  • De ce comunicam? Care este scopul pentru care vrem sa transmitem ceva?
  • Cum comunicam? Cum ne adresam audientei noastre?
  • Cui comunicam? La cine trimitem mesajele noastre? (care este audienta?)
  • Cat comunicam? Ce debit de informatie dam audientei noastre?
  • Unde comunicam? In ce mediu? Prin ce mijloace?
  • Cand comunicam? In ce perioade? Tinem cont de sezoane, de evenimente la care oamenii se aduna, etc.

Toate aceste intrebari duc la gruparea catorva elemente de care trebuie sa tinem cont in comunicare pe web:

  • Canalul de comunicare: unde, prin ce mijloace comunicam
  • Profilul afacerii: ce transmitem, de ce, care este scopul comunicarii noastre
  • Tipul de audienta: cui transmitem, cat comunicam din afacerea noastra, in ce perioade

De asemenea, nu trebuie sa uitam de un aspect care ne poate aduce clienti sau ii poate indeparta:

  • Modul de comunicare: in ce fel transmitem informatia noastra, cum le vorbim utilizatorilor nostri. Suntem hotarati spre agresivi, sau incercam sa fim persuasivi prin instrumente captatoare de atentie, fara sa deranjam?

Pentru orice afacere din online, avem nevoie de o analiza, pentru a adapta profilul afacerii la mijloacele de comunicare.
Stilul de comunicare pe web, va tine cont nu doar de canalul folosit ci si de profilul afacerii si nu in ultimul rand de intentiile de marketing: cum comunicam afacerea noastra.
La fel, nu putem sari peste cei carora le transmitem mesaje despre noi, ofertele noastre, informarea de care dispunem. Comunicarea online trebuie sa aiba in vedere si cui se adreseaza, tipului de audienta: tineri, seniori, femei, barbati, copii, public informat, public nu foarte informat, societati, persoane simple, etc. Mesajul are nevoie de adaptare la public, modul in care il transmiti si canalul folosit sunt cele mai importante elemente de care trebuie sa tinem cont.


Leave a comment

You must be logged in to post a comment.