Tu faci continut?

Continut web ca principiu de prezenta online

Scarlet Vacaru

Te-ai gandit vreodata ca oamenii iau in serios ceea ce vorbesti? Sigur nu ti-ai fi imaginat sa fie altfel. Si totusi, multi dintre noi vorbim ca sa ne umplem timpul. Conteaza atunci ceea ce spunem?

 In momentul in care vorbim nu putem demonstra, dovedi imediat cele spuse. Atunci nu avem decat sa ii credem pe cei care ne vorbesc. Sigur, pana la proba contrara: daca vorbele noastre nu sunt sustinute de fapte, atunci nu mai credem cele spuse. Desi vorbele zboara, ele conteaza. Ele fac prima impresie impreuna cu atitudinea noastra.

Fiindca suntem o specie care comunica prin sunete articulate, cuvinte, propozitii, fraze, nu putem sa ignoram importanta limbajului, deci a comunicarii. Orice ai face trebuie sa comunici ceva cuiva. Daca nu comunicam eficient si suficient, ajungem la neintelegeri, greseli de interpretare, chiar bataie.

Pledoaria asta are scopul de fapt sa comunice altceva decat comunicarea in sine. Si anume faptul ca fiecare dintre noi ne transmitem lucruri de care celelalt tine cont si opereaza pe ceea ce aude, ce citeste. Fiecare dintre noi are de spus ceva, de aceea stam atat de mult pe retelele sociale, ne facem bloguri, vorbim pe chat, ne transmitem mesaje sau vorbim mult la telefon.

Mai mult de cat oricand in secolul asta, ne ajutam de cuvinte sa ne exprimam persoana. Din cauza ca telefonia este legata foarte mult de web, persoana noastra ajunge ”imprastiata” prin tot internetul. Nu ti-ai cautat deja numele pe Google, sa vezi pe unde te gaseste lumea? Internetul este plin in momentul asta de existenta noastra, de personalitatile noastre, de vorbele noastre. Noi construim aceasta forma pe care o are internetul acum, noi utilizatorii “diseminati”. Asta a fost si scopul “revolutiei” web 2.0.

Asa ca ceea ce facem noi prin cuvintele pe care le legam si le dam un sens pe web este continut. Se cheama ca acest continut este “rege” in jungla lui. In Internet, continutul este facut acum de utilizatorii simpli. Platformele web ne dau voie sa fim ce vrem noi, sa vorbim cand vrem, cum vrem (fara injurii et Co., bineinteles). Astfel, de la importanta pe care o avea un site pana in 2003-2006, s-a facut un transfer de finalitate pe web, de la site-uri la … continut. In momentul de fata, orice persoana isi poate face un mic blog, si se poate lauda ca face continut. Ceea ce si face, insa cum spuneam mai sus, daca vorbele nu sunt sustinute de fapte, nu te mai ia lumea in serios.

Un continut bun, cu informatie bine compusa, a devenit mai important decat un site. Din simplu motiv ca un site este de mult accesibil pe web: vezi Wordpress, Blogger, Joomla, sau platformele sociale Facebook, Netlog, Twitter, si altele dupa preferinte si profil. Insa ceea ce punem in ele, face diferenta, si nu constructia lor. Mijlocul este deja accesibil, continutul …e in lucru si cere atentie.

 Ceea ce avem acum ca finalitate pe web, este consistenta continutului pe care o putem da din noi. Ai ceva de zis pe web, spune! Dar vezi cum scrii, cum pui problema. De aici in colo, este …arta :) Nu, nu e arta, e personalizare, e consistenta, e constructie persoanala. Asta face un continut rezistent, vendabil pe web. Pentru un continut bun, specialistii in marketing online te sfatuiesc sa fii macar sincer. Sa nu iti minti vizitatorii, sa nu incerci sa ii inseli. Sincer cu vizitatorii tai, cu clientii tai, cu cei carora le vinzi gogosi. Si covrigii se vand pe net, cum nu?

De la sinceritate la prelucrare, e doar un pas. Daca vezi ca nu te pricepi sa scoti vorbe faine, care sa atraga, vei fi cinstit cu tine si vei apela la persoane care sa iti construiasca informatie vendabila. Sigur, asta e valabil pentru cei care cauta sa vanda pe web, sau cel putin sa aiba trafic pe site. Deci mare atentie trebuie sa avem la cele scrise pe site-urile sau blogurile noastre. Acum asta face diferenta intre un site vendabil si unul necredibil.

Tu ce crezi? Ce importanta mai are un site in situatia in care site-urile au devenit foarte accesibile? Crezi ca informatia face diferenta de calitate intre site-uri? Asteptam cu interes parerile tale!

Spor la vorbe!


Leave a comment

You must be logged in to post a comment.