Comunicarea inseamna PR, nu vanzari

Factori necesari pentru o comunicare eficienta

Scarlet Vacaru

In multe situatii am vazut ca se face aceasta confuzie: sa mentinem comunicarea cu clientii nostri inseamna sa investim in vanzari. Nu cred ca ii face placere cuiva sa fie agasat mereu de ce ar putea sa cumpere. Insa cred ca i s-a parea interesant sa afle diverse informatii care i-ar folosi, care i-ar canaliza atentia. In felul asta, nu ma mai gandesc la necesitatea comunicarii ca sa vand, ci voi lua in serios nevoia de a comunica pentru a informa si a mentine viu interesul clientilor, respectiv a utilizatorilor mei.

Asta implica o investitie in relatia cu publicul, nu doar in vanzari. Ca sa pot sa vand trebuie sa am public nu? Mai intai sa vedem cum il construim pe acesta. 

1. Planificare strategica

  • Daca faci comunicarea pe mai multe canale online (multi channel communication), trebuie sa adaptezi tipul de comunicare la fiecare mijloc folosit
  • Gaseste tonul si frecventa potrivite fiecarui canal de comunicare

2. Comunicare transparenta cu utilizatorii

  • Nevoie de canale transparente de comunicare intre utilizator si site-ul respectiv (blog, forum sa fie active, si promte)
  • Un blog prin care comunica o persoana in numele firmei este mai apropiat, mai uman, decat un blog al firmei, care nu poate fi decat distant si neimplicat. Atunci cand raspunde o persoana in numele firmei, asta da incredere ca te poti adresa acelei firmei.
  • Este recomandat ca site-ul sa comunice cu userul, cand el intreaba sa primeasca raspuns: feedback, download rapid, download corect pe mail, etc.

3. Monitorizare social media

  • Motoarele de cautare si alte instrumente web, sunt adaptate ca sa investigam mediul online, in special sa monitorizam piata webmedia
  • Cand lansam un produs, trebuie ca inainte de lansare, sa avem date despre tendintele pietei, despre tendintele cumparatorilor, despre concurenta noastra. Dupa lansarea produsului, trebuie sa avem constant date la cald, despre reactiile cumparatorilor, despre efectele reale ale produsului nostru.
  • Legatura cu clientul trebuie mentinuta constanta, este mai eficient sa luam pulsul personal cu clientii, decat sa lansam un produs si fara comunicare sa asteptam sa fie cumparat.

4. Relevanta si eficienta comunicarii

  • Publicul este din ce in ce mai informat si ceea ce dai trebuie sa ii atraga atentia prin relevanta, sa poata folosi informatia. In acelasi timp trebuie sa ii atraga atentia emotionala, sa retina ceea ce a primit de la tine.

5. Comunicarea trebuie mentinuta, utilizatorul castigat nu trebuie lasat sa astepte prea mult dupa o noua informatie

  • Un utilizator castigat este un potential client: cel care s-a abonat la newsletter sau RSS, cel care s-a inregistrat pe site-ul tau, cel care a intrat in grupul tau
  • Odata ce ai format un grup intr-o retea sociala, o lista de abonati, un trend cu site-ul tau, nu abandona comunicarea cu acesti utilizatori. Fii la fel de fidel fata de ei, cum vrei sa fie ei fata de site-ul tau ca sa obtii trafic.

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.