Captarea atentiei vizitatorului in primele 30 de secunde

Recomandari pentru constructia primei pagini

Scarlet Vacaru

Descrierea companiei – vizibila in prima pagina printr-o scurta descriere
De regula alegem fara sa ne intrebam varianta clasica a sectiunii Despre noi, care este o pagina diferita spre care trebuie sa navigam. Asta inseamna sa punem utilizatorul sa umble prin site sa afle despre noi. Prin unele site-uri ai neplacerea sa cauti despre ei, si sa nu gasesti prea repede, sau deloc.
O varianta la indemana si care garanteaza atragerea atentiei, este sa avem in prima pagina un paragraf descriptiv cu ceea ce face compania respectiva. Cand vedem acest lucru, stim cu ce se ocupa site-ul respectiv si implicit despre ce societate este vorba.

Noutatile trezesc interesul si ne fac curiosi sa vedem ce este mai departe.
Ne ajuta foarte mult sa mentinem pe prima pagina anunturi despre ultimele articole scrise ori ultimele produse oferite. Pe langa asta, trebuie sa avem si o arhiva a anunturilor mai vechi, chiar daca anuntam mereu in prim plan ultimele noutati, cei care sunt interesati vor cauta sa revina la anunturile anterioare; este bine sa le facilitam accesul la postarile sau produsele anterioare. Poti folosi si un motor de cautare simplu.

Foloseste elemente care sa coordoneze navigarea in site: ce am vizitat, unde ma aflu acum, unde pot sa ma duc. Urmarind acesti pasi, vom coordona si mai bine navigarea utilizatorului in site, ii vom putea ghida pasii in intentiile sale dar il vom indrepta si spre locuri pe care le vrem noi vizitate. Poti testa site-ul pe cateva persoane apropiate, sa vedeti cat de bine sunt coordonate printre pagini. Este folositor sa avem aceste elemente in site, pentru ca vizitatorii se vor simti increzatori ca se afla intr-un site cu continut coerent; la fel, pentru cei in varsta ii ajuta multa sa stie unde se afla in site.
Poti folosi in locul acestor elemente, cel putin o harta a site-ului. Si mai eficiente sunt culorile diferite pentru a distinge intre linkurile vizitate si cele nevizitate.

Pozele reale capteaza atentia si asigura vizitatorul de veridicitatea serviciilor/produselor pe care le prezinti pe site.
Foloseste mai bine poze cu persoane reale, care sa aiba legatura cu continutul articolelor, si nu poze gasite pe internet care desi arata bine, se vede ca nu au legatura cu continutul site-ului. Vizita pe site are legatura in special cu vizualul, iar oamenii inteleg mult mai bine si mai repede mesajele vizuale. Daca folosesti poze fara legatura cu site-ul, atunci acestea nu vor face decat sa-i distraga de la adevaratul continut al paginii.

Tine cont de redimensionarea layout-ului.
Furnizorul tau de servicii web trebuie sa stie aceste lucruri si sa te consilieze in directia corecta si eficienta. Intreaba-l dar, si mai important, asculta-i parerile – stie aceste lucruri din experienta.

Promisiunile fara acoperire il face pe vizitator sa plece fara sa mai afle ce face site-ul tau.
Incearca sa eviti cliseul pe care il fac unele site-uri: in prima pagina anunta unele oferte, sau sunt prezentate unele produse fara acoperire. Adica ori nu au link catre pagina de care vorbesc, ori au link si te duc la alte lucruri decat ce au promis in prima pagina.

Extra TIP!

Captarea atentiei se face si prin prezenta unui logo, a unei sigle care il face pe utilizator sa se increada in identitatea formata a companiei respective si sa retina site-ul unde a intrat.

Prima impresie conteaza pe web, il ajuta pe utilizator sa aiba incredere in site-ul pe care il viziteaza, si implicit in posesorul site-ului (fie companie, fie persoana). Sa detii o identitate conturata si coerenta iti garanteaza pe viitor respectul in piata si in fata clientilor tai. Cand vorbesti clientului printr-o identitate stabila, ii vei castiga increderea si va reveni cu siguranta.


Leave a comment

You must be logged in to post a comment.