Atentie la problemele cauzate de memoria echipamentelor de birotica!

Scarlet Vacaru

Odata cu dezvoltarea Internetului s-a dezvoltat si un depozit de informatii si servicii accesibile din orice locatie din lume.

Desigur, accesul liber la informatii nu este tocmai fara urmari. Orice serviciu folosesti online, iti va cere sa trimiti cateva date personale. Companiile care folosesc datele persoanelor inregistrate sunt obligate sa le protejeze la fiecare pas.

In situatia in care afacerea ta are nevoie sa stocheze si sa proceseze date personale (fie ca sunt datele din firma ori baze de date cu clienti), esti sigur ca ai cunostinte despre locatiile in care ajung aceste date?

Ce se ascunde in imprimanta ta?

Stiai ca imprimantele si scanerele stocheaza informatiile cu care lucreaza?

Se intampla asta din motive de eficienta pentru performanta lor: reduce cantitatea de date transferate sau reduce timpul necesar cand se pregateste de printare.

Sa ne imaginam ca ii dam o comanda imprimantei sa listeze 10 copii ale unui document. Imprimanta va salva documentul o singura data, apoi va lista din memorie copiile cerute. Asta inseamna ca nu va citi si procesa 10 documente individual.

La fel sa intampla cand scanam, trimitem fax sau folosim orice alta forma de transmitere de informatii prin echipamente PC. Cand vei folosi de multe ori listarea informatiilor, vei vedea ca informatia expusa riscului creste considerabil.

Ce efect are asta asupra companiei tale?

Gandeste-te un pic: cate documente referitoare la clienti trec prin imprimanta ta in fiecare zi?

Daca iti vine in minte un numar de ori peste zero (0), ar trebui sa te preocupe aspectul asta atunci cand decizi sa arunci echipamentele de birotica vechi din firma si sa le inlocuiesti cu altele noi.

Ca sa te protejezi de eventuale probleme, fii atent la orice s-a memorat prin aceste echipamente folosite, in asa fel incat sa renunti responsabil la ele.

In felul acesta, protejezi prin responsabilitate informatiile care trec prin firma ta, atat pe cele care tin de interiorul firmei cat si pe cele care intra in firma ta.

Exista companii care preiau echipamentele vechi si distrug cip-urile de memorie ale tuturor imprimantelor sau faxurilor, etc. pentru a proteja datele folosite prin aceste componente de birou. Este bine sa stim ca atunci cand aruncam echipamente IT din birou, sa ne asiguram ca nu aruncam/distribuim fara sa stim, o parte din datele cu care s-a lucrat in firma. La punctele de colectare a echipamentelor vechi ne putem informa despre cum se distruge memoria unei imprimante sau a unui fax.

Sursa: Don't print your way into trouble!

Traducere si adaptare: Dakai Consult


Leave a comment

You must be logged in to post a comment.