Analiza site-ului

Scurta descriere a tipurilor de site-uri din punct de vedere al obiectivelor lor

Scarlet Vacaru

In ceea ce priveste constructia site-ului putem nota 3 dimensiuni de analiza care privesc un site: design, structura si continut.

Designul

  • design simplu, aerisit
  • usor navigabil
  • maxim 3 culori elementare
  • atentie la culorile simbolice: in anumite culturi/comunitati, unele culori pot avea semnificatie total inversa decat ce stim de regula. De ex. culoarea violet (si nuantele mov, lila, etc)este, in anumite comunitati simbol pentru violenta, pentru altii reprezinta moarte, sau are, cel putin, valente negative (asociata cu momente funerare)
  • atentie la culori care pot deranja: rosu aprins pe toata pagina, alb stralucitor, negru combinat cu gri. Efectul este agresarea privirii, iar rezultatul este unul de nedorit, utilizatorul paraseste site-ul inainte de a intelege ce e pe el (desi poate chiar avea informatie importanta). La fel de obositoare sunt tapetarile paginilor cu desene care imita tapetul, sau cu desene prea incarcate pentru a putea fi receptate pe monitor.
  • cat mai putine fonturi diferite (de preferat unul singur sau maxim 2 fonturi)

Structura

  • in functie de tipul site-ului, acesta are o structura determinata: static, animat, blog, portal si trebuie sa urmareasca obiectivele trasate anterior constructiei site-ului
  • Impreuna cu designul, structura trebuie sa faciliteze utilizatorului navigarea prin site, navigarea sa aiba un curs logic, bazata pe principii de baza ale vietii:
    • Citirea de la stanga la dreapta (pentru cultura occidentala)
    • In functie de modul in care citim, gasim si ratiunea cautarii si a navigarii pe pagina: dupa ce am cautat un cuvant, ne uitam in primul rand la stanga paginii sa vedem rezultatele; cand navigam prin site, privirea sa plimba de la stanga spre dreapta.

Continutul

  • continutul cuprinde tot ce inseamna informatie de transmis utilizatorilor
  • informatia pe web poate fi:
    • vizuala – si vom avea continut de imagini si/sau video
    • audio – si vom avea continut video si/sau audio
    • text – si vom avea tot ce inseamna texte (implicit linkuri downloadabile)
    • mixta, si vizuala si text – bannere publicitare, care combina informatia text cu imaginile
    • mixta, audio video text – filme de prezentare care combina sunete cu imagine video si scurte prezentari de texte
  • in functie de tipul site-ului, continutul trebuie asamblat in paginile site-ului in urma analizei anterioare constructiei
  • tipologia continutului urmareste parametrii in care se face comunicarea companiei – prin continutul site-ului comunicam cu utilizatorii in felul in care ne caracterizeaza produsul sau serviciile

Scurta descriere a tipurilor de site-uri din punct de vedere al obiectivelor lor

In functie de obiectivele de marketing, avem urmatoarele tipuri de site-uri:

  1. Site-ul vinde: produse, cursuri, jocuri, visuri, imagine, etc (obiectivul site-ului este sa obtina castig financiar)
  2. Site-ul aduce trafic (retea sociala, portal) – obiectivul site-ului este sa obtina si sa mentina trafic si pozitie mai buna in cautari
  3. Site-ul prezinta informatie (tip business card, prezentare simpla) – obiectivul site-ului este sa mentina o identitate pe web a companiei respective (contine informatii de referinta)
  4. Site-ul comunica – idei, pareri, sfaturi, tutoriale, etc (blog, forum, site personal) – obiectivul site-ului este sa disemineze pe web o viziune, o perspectiva a posesorului (publicitate indirecta)
  5. Site-ul gestioneaza anunturi, publicitate (portal de anunturi, vanzare si/sau cumparare de servicii, inchirieri, imprumuturi, schimburi, etc) – obiectivul site-ului este sa aduna beneficii financiare posesorului

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.