Analiza de marketing online

Traseaza planul de marketing inainte de constructia site-ului

Scarlet Vacaru

Inainte de orice constructie web, este necesara o analiza de marketing a tuturor aspectelor care ating prezenta site-ului pe web. Orice plan am face, pentru a evita pierderi de investitie, este bine sa folosim metoda de analiza SWOT a proiectului web iar pentru formularea obiectivelor proiectului avem modelul SMART care ne poate contura imaginea proiectului pe termen lung. In felul asta investitia in proiectul web poate fi controlata din punct de vedere al timpului si banilor investiti.

Analiza de marketing trebuie sa aiba in vedere urmatorii parametrii:

  • Concurenta – pozitionare fata de concurenta, amenintari, colaborari
  • Audienta – targetarea audientei, varsta, sex, provenienta, interese
  • Piata – evolutie, tendinte, riscuri, oportunitati (in functie de domeniu)
  • Publicitatea – in functie de etapele in care se afla compania, incepatoare sau mai veche, in strategia de publicitate se va tine cont de tipul de publicitate care i se va face site-ului
  • Comunicarea – cu clientii (sau utilizatorii):
    • Variantele de comunicare se traseaza de asemenea in functie de experienta companiei (cat de cunoscut esti)
    • Ce anume se comunica (tine de profilul companiei si al site-ului, implicit)
    • In ce mediu se comunica profilul site-ului
    • Prioritizarea etapelor de comunicare – ce comunicam mai intai

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.