3 conditii necesare pentru un produs care vinde

Cum le vorbim cumparatorilor pe web?

Scarlet Vacaru

Din seria “ce facem ca sa obtinem continut vendabil” vine si intrebarea “cum trebuie sa fie descrierea unui produs”? E bine oare sa faci o descriere scurta, 2-3 cuvinte, ca oricum persoana stie ce cauta, daca a ajuns la produsele tale? E bine sa faci o descriere ampla, detaliata, ca sa convingi vizitatorii? Dar daca ii plictisesti si pleaca de pe site-ul tau?

Totusi, problema nu se pune doar in termeni de cat de scurta sau ampla trebuie sa fie descrierea unor produse. Sigur in functie si de profilul produsului, de spatiul alocat pe site, ne adaptam textele.

Sunt cateva conditii generice de care e bine sa tinem cont. Spun generice, fiindca e mai sanatos sa plecam de la ceva generalizat, ca sa putem adapta strategia de marketing la profilul fiecarui site.

3 conditii de respectat pentru un produs care vinde:

1. Audienta

Orice companie care vinde online ar trebui sa isi cunoasca clientii, sa stie care este profilul utilizatorilor sai. In functie de specificul audientei iti poti adapta textele si prezentarile din site. Ceea ce vei scoate in evidenta despre produsul pe care il vinzi, vor fi anumite aspecte care vin in intampinarea nevoilor clientilor. Nu ar fi sanatos sa pui o descriere generala la produsele tale, care poate fi gasita si pe alte site-uri. Spune-le mai bine clientilor tai ce avantaje gasesc daca vor cumpara de la tine, si in modul asta vei face o diferenta intre tine si ceilalti competitori. Fii de ajutor vizitatorilor, nu te folosi doar de prezenta lor.

2. Vocea

Vocea reprezinta stilul in care expui produsele pe site. Stilul trebuie sa fie in ton cu profilul clientilor/vizitatorilor tai. Nu te asteptam sa ai un stil jucaus si glumet, si sa cumpere de la tine persoane cu varsta peste 50 de ani, sunt si ei potentiali vizitatori. Vocea care exprima site-ul reprezinta marca ta, tonul vocii pe care il folosesti trebuie sa tina seama de profilul vizitatorilor: tineri, adolescenti, seniori, profesionisti, doctori, mamici, etc. Pentru a sti ce stil sa adopti pe site, imagineaza-ti cum ai vorbi fata in fata cu un client care cauta produsul tau.

3. Structura

Cu alte cuvinte, e bine sa stapanesti putin gramatica. Sa stii ce cuvinte se potrivesc produselor tale, ce exprimare poti folosi in functie de profilul vizitatorilor. Cand vrei sa exprimi avantaje, vei folosi un anumit tip de exprimare: cel mai…, cea mai…, unul dintre cele mai… , de neintrecut, de neimaginat, surprinde in mod placut, fara egal, etc. Structura textelor va face ca vocea din site sa fie recunoscuta ca autoritate, adolescenta, distractiva, relaxare, invitatie la cumparaturi sau pur si simplu, o poate face sa fie plata, inexpresiva, oricum un ton care nu invita la incredere si cumparaturi.

***

Cu siguranta, multi au copiat descrierile de la furnizori ori de pe paginile competitiei. Cei care au deja foarte multe produse nu se vor bloca in a schimba descrierile tuturor produselor din site, daca vor sa modifice si sa imbunatateasca intreg continutul. Recomandat este sa te concentrezi pe acele produse care se vand cel mai des, cel mai bine, pe produsele de nisa. Oricat de multa munca presupune crearea unui continut bun, real, poti sa iti programezi sa faci aceasta munca cel putin la 5 produse pe zi.

Cel mai important motiv pentru care tinem sa multumim vizitatorii dintr-un magazin online, este faptul ca acesti cumparatori au nevoie de sfaturi specializate, coerente, pragmatice, care sa inlocuiasca lipsa persoanei pe care o gaseste in magazinul de pe strada. Pe web nu gasesti pe nimeni, insa ai descrieri clare, reale si documentate, ori cel putin asa ar trebui. In felul asta ii poti castiga increderea si determinarea sa cumpere online si in special de la tine.

Sursa recomandata: Practical Ecommerce

Adaptare: Dakai Consult 


Leave a comment

You must be logged in to post a comment.